"Εννέα κυκλικοί κόμβοι προβλέπει η μελέτη για το κέντρο της Κατερίνης"

Οι φωνές διαμαρτυρίας, όσο συνεχίζονται τα έργα κατασκευής κυκλικών κόμβων και η αμφισβήτηση για την χρησιμότητα κάποιων από αυτούς, μας οδήγησαν να απευθυνθούμε στον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Θανάση Λιακόπουλο για τις απαραίτητες διευκρινήσεις. Πρόκειται για μια παρέμβαση, που όταν ολοκληρωθεί θα αναδειχθεί πλήρως η χρησιμότητά της, με βασικά χαρακτηριστικά την αμφίδρομη κυκλοφορία σε όλο τον σχηματιζόμενο δακτύλιο την αισθητική αναβάθμιση των εν λόγω οδών με την χρησιμοποίηση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον και την μορφοποίηση της κυκλοφοριακής συνείδησης και ταυτότητας. Όλα αυτά μάλιστα θα γίνουν ορατά σύντομα, καθώς ο αντιδήμαρχος εξέφρασε την πεποίθηση ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί σύντομα.

Ο Θ.ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Πείτε μας κ. Λιακόπουλε, τι ακριβώς προβλέπει η μελέτη για τη δημιουργία των κυκλικών κόμβων;

Πρόκειται για το έργο πολεοδομικής και αισθητικής αναβάθμισης των συγκεκριμένων οδών του δήμου Κατερίνης, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη. Το συγκεκριμένο έργο υλοποιεί ένα μέρος της κυκλοφοριακής μελέτης του δήμου Κατερίνης και πρόκειται για την κατασκευή δακτυλίου μέσα στην πόλη, ο οποίος θα διευκολύνει την κίνηση και θα συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας κυκλοφοριακής συνείδησης. Δηλαδή ο δημότης και ο επισκέπτης του δήμου Κατερίνης να μπορεί να μπει στη συγκεκριμένη διαδρομή, στον κύκλο, και να κατευθύνεται

Με λίγα λόγια η συγκεκριμένη παρέμβαση θα δημιουργήσει μια οδική ταυτότητα μέσα στην πόλη. Οι δρόμοι που περιλαμβάνονται μέσα σε αυτόν τον δακτύλιο είναι η Τερζοπούλου με τον κόμβο στο πάρκινγκ του Ευκαρπίδη και η Θεσσαλονίκης, οι οποίες γίνονται και οι δύο διπλής κατευθύνσεως. Αυτός είναι και ο λόγος που κατασκευάστηκε ο κυκλικός κόμβος, δημιουργώντας αυτήν την οπτική ώστε αύριο-μεθαύριο να μπορεί να είναι έξοδος για την Αγίας Λαύρας, να μπορούν να φεύγουν προς τα έξω οι οδηγοί που θα θέλουν να πάνε προς το Δήμο Δίου ή τον νότιο κόμβο της Εθνικής Οδού.

Στην οδό Θεσσαλονίκης υπάρχει ο κυκλικός κόμβος μπροστά στο κατάστημα Βαβύλα. Από εκεί δημιουργείται ένας άλλος κυκλικός κόμβος στη συμβολή των οδών Κίτρους και Κασσάνδρου στη συνέχεια της Κίτρους έχουμε έναν ακόμα κυκλικό κόμβο στη συμβολή με την Ζαλόγγου, μέχρι που συναντάμε την οδό Εθνικής Αντιστάσεως. Εκεί, που έχουνε γίνει μερικώς κάποιες παρεμβάσεις, προχωρούμε και φθάνουμε στον κυκλικό κόμβο στο υδραγωγείο, που έχει ήδη κατασκευαστεί και έχει λύση προβλήματα τόσων ετών.

Ήδη έχει ξεκινήσει και κατασκευάζεται και η οδός Σβορώνου, η οποία πλέον γίνεται όλη διπλής κατευθύνσεως, αναμορφώνεται όλη και κατασκευάζεται ένας κυκλικός κόμβος στη συμβολή των οδών Σβορώνου με 7ης Μεραρχίας, στο πάρκο. Στο σημείο αυτό, συνεχίζεται η παρέμβαση και επί της 7ης Μεραρχίας και κατασκευάζεται ένας κυκλικός κόμβος μπροστά στο νοσοκομείο και καταλήγουμε στον κυκλικό κόμβο που έχει ήδη κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Νοσοκομείου και Επισκόπου Μακαρίου Κίτρους.

Από εκεί πηγαίνουμε στο κομμάτι που έχει κατασκευαστεί ήδη και φθάνουμε στην οδό Αγίας Παρασκευής, όπου και εδώ θα γίνει ένας κυκλικός κόμβος. Από εκεί καταλήγουμε πάλι στον κυκλικό κόμβο της Τερζοπούλου και ολοκληρώνεται μια διαδρομή, όλη αμφίδρομη, με οδούς διπλής κυκλοφορίας. Προσωπικά πιστεύω είναι μια πολύ σημαντική παρέμβαση, πέρα από την αισθητική αναβάθμιση, θα δώσει μια οδική ταυτότητα για το συγκεκριμένο «σκληρό» κομμάτι του κέντρου, όχι μόνο για τους κατερινιώτες, αλλά και για τους επισκέπτες οδηγούς. Παράλληλα, αναβαθμίζεται αισθητικά η όλη περιοχή. Γίνονται παρεμβάσεις που αφορούν όχι μόνο την κυκλοφοριακή μελέτη, αλλά και όσον αφορά την αισθητική αναβάθμιση.

Όσον αφορά κάποια σημεία του δακτυλίου όπου ο δρόμος είναι στενός, πως θα διασφαλιστεί ανεμπόδιστα η αμφίδρομη κυκλοφορία, θα απαγορευτεί η στάθμευση;

Όπου υπάρχουν οι χώροι που έχουν δημιουργηθεί για στάθμευση με εσοχές, εκεί θα επιτρέπεται, θα τοποθετηθούν και κολωνάκια στη μέση των οδών, οπότε δεν θα μπορεί κανείς να σταθμεύει σε άλλα σημεία των οδών. Θα υπάρξει μια ουσιαστική παρέμβαση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Είναι σημαντικό να αναφέρω ότι σε αυτή την προσπάθεια, πέρα από την ουσιαστική δουλειά του πανεπιστημίου για την εκπόνηση της μελέτης, υπάρχουν και πάρα πολλά αιτήματα δημοτών αλλά και κοινωνικών ομάδων, που ζητούν την κατασκευή κυκλικών κόμβων, προκειμένου να λυθούν χρόνια προβλήματα, τόσο κυκλοφοριακά όσο και προβλήματα ασφάλειας, σε σημεία οπού γίνονται συχνά ατυχήματα, όπως στην 25ης Μαρτίου, το Υδραγωγείο. Υπάρχει τώρα ανάλογη κινητικότητα και για τα ΚΤΕΛ.

Τα πεζοδρόμια όλα κατασκευάζονται με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, σύμφωνα και με το κανονισμό που πήραμε, με τα συγκεκριμένα υλικά και τις συγκεκριμένες διαστάσεις

Πότε μπορούν να περιμένουν οι δημότες την ολοκλήρωση αυτού του δακτυλίου;

Πιστεύω πάρα πολύ σύντομα. Οι εργασίες γίνονται με πάρα πολύ γρήγορους ρυθμούς και έτσι πολύ σύντομα θα είναι ολοκληρωμένο το έργο.

Τι θα θέλατε να πείτε στους δημότες που αμφισβητούν την χρησιμότητα κάποιων από τους κυκλικούς κόμβους;

Πρώτα από όλα πρέπει να διευκρινίσουμε στους δημότες, είναι πολύ σημαντικό και είναι λογικό ο κόσμος να μην το γνωρίζει, ότι οι δρόμοι όπου γίνονται οι παρεμβάσεις θα είναι στο σύνολο τους μονόδρομοι διπλής κατεύθυνσης.

http://www.olympio-bima.gr/index.php?MODULE=bce/application/siteview&Branch=N_N0000000001_N0000000005_N0000000011_S0000007476&Site=7476